ABD’li süratli servis restoran zinciri McDonald’s’ın küresel satışları, bu yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 1,5 azalırken, üst üste 2’nci çeyrekte düşüş kaydetti.
McDonald’s tarafından yapılan 2024’ün üçüncü çeyreğine ilişkin bilançosuna nazaran, McDonald’s’ın global karşılaştırılabilir satışları bu yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 1,5 azaldı. Böylelikle şirketin satışlarında üst üste ikinci çeyrekte düşüş kaydedildi.
Söz konusu devirde restoran zincirinin ABD satışları yüzde 0,3 artarken, “Uluslararası İşletilen Piyasalar” segmenti satışları yüzde 2,1 ve franchising haklarını stratejik ortaklara lisansladığı restoranların bulunduğu “Uluslararası Gelişmiş Lisanslı Pazarlar” segmenti satışları yüzde 3,5 düştü.
Bilanço açıklamasında, “Orta Doğu’daki savaşın devam eden tesiri ve Çin’deki olumsuz karşılaştırılabilir satışlar, Latin Amerika’daki karşılaştırılabilir olumlu satışlarla dengelendi” değerlendirmesi yer aldı.
McDonald’s, Fransa ve İngiltere’de de satışlarının düştüğünü bildirdi.
Şirketin geliri arttı, kârı düştü
McDonald’s’ın geliri, yılın üçüncü çeyreğinde geçen yılın tıpkı periyoduna kıyasla yüzde 3 artarak 6,87 milyar dolar oldu. Şirketin geliri, bu periyotta 6,82 milyar dolar olan piyasa beklentilerinin üzerinde gerçekleşti.
Şirketin net karı ise üçüncü çeyrekte yüzde 3 azalışla 2,26 milyar dolara geriledi. Şirket geçen yılın birebir periyodunda 2,32 milyar dolar kar elde etmişti.
Geçen yılın üçüncü çeyreğinde 3,17 dolar olan şirketin pay başına karı da 2024’ün ayını devrinde 3,13 dolara geriledi.
McDonald’s Üst Yöneticisi (CEO) Chris Kempczinski, finansal sonuçlara ait açıklamasında, tüketicilerin harcamaları konusunda titiz olmaya sürdüğünü belirtti.
Şirket, İsrail’e destekleyici memleketler arası firmalara yönelik boykottan olumsuz etkilenmişti
İsrail’in Gazze’ye yönelik akınları nedeniyle boykotların maksadı haline gelen McDonald’s’ın finansal sonuçları, geçen yılın son çeyreğinden itibaren olumsuz etkilenmişti.
Restoran zincirinin geliri, geçen yılın son çeyreğinde Orta Doğu’daki çatışmaların şirketin satışlarını etkilemesiyle piyasa beklentilerinin altında kalırken, bu yılın birinci çeyreğinde Orta Doğu’daki restoranlarını da içeren pazar kümesindeki satışları gerilemişti.
McDonald’s’ın global karşılaştırılabilir satışları, bu yılın ikinci çeyreğinde yüzde 1 azalarak 2020’den bu yana birinci kere düşmüştü.
Şirketin global satışları üçüncü çeyrekte de yüzde 1,5 ile son 4 yılın en büyük düşüşünü kaydetmiş oldu.
McDonald’s, geçen hafta kimi restoranlarında üretilen hamburgerlerde koli basili (E.Coli) bakterisinin tespit edilmesinin akabinde paylarında sert kayıplar yaşamıştı.