İspanya’nın antitröst gözlemcisi, haksız şartlar ve rakipleri kısıtlama nedeniyle Booking.com’a 450 milyon dolar ceza verdi. Booking.com, çevrimiçi seyahat acenteleri tarafından otellere çevrimiçi rezervasyon aracılık hizmetleri sağlanması…
HANDE BERKTAN
Dünyaca ünlü çevrimiçi seyahat uygulaması Booking.com’a İspanya’dan 450 milyon dolarlık ceza.
İspanya’nın rekabet kurumu, Booking.com’un son beş yılda pazardaki hakim konumunu berbata kullandığını tespit etti.
CNMC, İspanyol Otel Yöneticileri Birliği ve Madrid Bölgesel Oteller Birliği’nin şikayetleri üzerine Ekim 2022’de Booking.com hakkında bir soruşturma başlattı. Gözlemcinin soruşturması, Booking’in otellere adil olmayan koşullar ve şartlar getirdiğini doğruladı ve otorite, bunun rakip seyahat acentelerinin rekabetini zorlaştırdığını söyledi.
Booking.com, söylediği kelam edilen periyotta çevrimiçi seyahat acenteleri tarafından otellere çevrimiçi rezervasyon aracılık hizmetleri sağlanması konusunda İspanya’daki pazarın yüzde 70 ila yüzde 90’ı ortasında bir hisseye sahip.
Yetkili, Booking’in, platformunu kullanan otellere, kendi web sitelerinde odalarını Booking.com’da teklif edilen fiyattan daha düşük bir fiyatla sunmalarını engelleyen adil olmayan bir fiyat kararı uyguladığı, platformun otel fiyatlarını tek taraflı olarak düşürme hakkını gizli tuttuğu sonucuna vardı.
Buna ek olarak, araştırma bulguları, otellerin daha yüksek kurul fiyatları ödemeleri ya da kimi odalarını indirimli olarak sunmaları karşılığında platformun varsayılan sıralamasındaki pozisyonlarını güzelleştirmelerine imkan tanıyan bir dizi abonelik eseri aracılığıyla rezervasyonun otellere sağladığı bedel konusunda şeffaflık eksikliğine dikkat çekiyor.
Şubat ayında Booking.com’a 486 milyon dolar tutarında süreksiz bir ceza hazırlayan CNMC, kararın önümüzdeki birkaç ay içerisinde netleşeceğini açıklamıştı. Yapılan açıklamaya nazaran CNMC, Booking.com’un otellere ve öteki konaklama sağlayıcılara dayattığı şartların rekabeti sınırladığına karar kıldı.