Fiat Marka Direktörü Altan Aytaç “Elektrikli araçların tercih edilmesinde ÖTV avantajı etkili oluyor. Elektrikli araçlara biraz daha temkinli bakan tüketiciler için hibritler de oldukça iyi bir seçenek oluyor. Türkiye’nin elektrikli araca geçişi çok hızlı diyemeyiz ama seyrinde gidiyor” şeklinde konuştu.
Otomotiv Zirvesi Programı’nın bu haftaki konuğu Fiat Marka Direktörü Altan Aytaç oldu.
Bloomberg HT’ye konuk olan Fiat Marka Direktörü “Avrupa’da ful elektrikli araçların toplam pazar içerisindeki payı yüzde 15’leri geçmiş durumda. Türkiye’de ise 14-15 seviyesinde. Elektrikli araçlara geçiş konusunda endişeler var. Belli koşullar ve motor limitleri altında ektrikli araçlarda ÖTV oranlarının farklı olması bu oranları getiriyor. Elektrikli araçlara biraz daha temkinli bakan tüketiciler için hibritler de oldukça iyi bir seçenek oluyor. Türkiye’de ki tüketiciler araçları ile ilgili hesaplama yapmayı seviyorlar. Toplam kullanım maliyeti üzerine herkes hesap yapabiliyor. Elektrikli araçların bakıma girmeleri daha seyrek, bakım maliyetleri daha düşük; ama 2. el değeri ile ilgili kaybın ne kadar olacağı gibi konular biraz daha hesaplamanın bitmesi gereken konular. Türkiye’nin elektrikli araca geçişi çok hızlı diyemeyiz ama seyrinde gidiyor” şeklinde konuştu.
Aytaç “Geçen sene 1 milyon 200 binin üzerinde araç satışı ile yeni bir rekora imza atıldı. Açıkçası yolda bile daha düşük olur mu diye düşünüyorduk. Öte yandan hem sektör olarak hem Fiat markası olarak beklenmediği yönetmeye hazırlıklı oluyoruz. Fiat olarak geçen seneyi 138 binin üzerinde araç satışı ile tamamladık. Fiat markası 6 yıl üst üste Türkiye otomotiv sektöründe pazarda liderliğini sürdürdü” diye ekledi.