Trendyol Kümesi CEO’su Fazilet İnan “Doğu Avrupa’nın Türk eserlerine ilgisi olduğunu görüyoruz. Avrupa’daki ülkelere adım adım açılmayı planlıyoruz.” dedi.
Trendyol Kümesi CEO’su Fazilet İnan, İstanbul Global E-İhracat Zirvesi’nde Bloomberg HT’nin sorularını cevaplı.
E-ticaret hacminde artış devam eder mi? sorusunu yanıtlayan İnan, Türkiye’deki e-ticaretin hala büyüme düzeyinde olduğunu ve yapılacak çok şey olduğunu söyledi.” Bu sene de büyümenin süratli devam edeceğini düşünüyoruz.” diyen İnan, geçtiğimiz yılın 2. yarısında yurt dışına açılma sürecine süratli bir adım attıklarını kaydetti.
Toplam ihracat içerisinde e-ihracatın hissesinin bu sene yüzde 3’ü görebileceğini söyleyen İnan, yurt dışında beklentinin üzerinde karşılık bulduklarını ve Türkiye’de büyüme momentumunun sürdüğünü belirtti. İnan yurt dışındaki yatırım planları ve performansları hakkında şu sözleri kullandı:
“Bizim üretimimiz fiyat kalite performansında baktığımızda dünya ile rekabet edebileceğimiz kategorilerimiz var. Dokuma ve konut eserleri bunlardan bir tanesi. Azerbaycan’da 6 ay içinde en çok indirilen uygulama olduk. Bu pazarlara odaklanmamız gerekiyor. Bilhassa Doğu Avrupa’nın Türk eserlerine ilgisi olduğunu görüyoruz. Avrupa’daki ülkelere adım adım açılmayı planlıyoruz.
Ülke sayısından daha çok kıymetli olan husus avantajlı olduğumuz pazarlara odaklanmak. O avantajlı olduğumuz pazarlar da lojistik ve kültürel olarak yakın olduğumuz pazarlar oluyor. Müşteri kazanımı konusuna yatırım yapmaya devam edeceğiz.”
“Bazı kategorilerde eski alışkanlıklar devam ediyor”
Son devirde e-ticarete olan talebi kıymetlendiren İnan, “Okula dönüş ve kasım devirlerinde e-ticaret şahlanıyor. Geçen seneye oranla büyüme beklediğimiz bir devir diyebilirim.” dedi.
İnan, kendi müşahedelerine nazaran fiyatların enflasyonun gerisinde arttığını kaydetti. “Müşteriye 100 milyondan farklı eser sunuyoruz.” diyen İnan, her fiyat segmentinden eser olduğunu ve birtakım kategorilerde eski alışkanlıkların sürdüğünü söyledi.