“Şirketlerin henüz yüzde 1’i, yapay zekayı işlerine entegre etti”

Dünya genelinde şirketlerin yalnızca yüzde 1’nin işlerini, yapay zekaya entegre ettiğini söyleyen Kuika AI Yönetim Kurulu Lideri Süreyya Ciliv, bu hususta bir çok şirketin erken basamakta olduğunu belirtti. Yapay zekaya dayalı akıllı sistemleri, şirketlerinin her ünitesinde uygulayanların, geleceğin kazananları olacağını söyleyen Ciliv, küresel şirketlerin yüzde 80’ninin süratli yazılım geliştirme platformu low-code’u kullanacağını belirtti.

“Şirketlerin henüz yüzde 1’i, yapay zekayı işlerine entegre etti”
Yayınlama: 08.03.2025
2
A+
A-

HANDE BERKTAN

Dünya genelinde şirketlerin yalnızca yüzde 1’nin işlerini yapay zekaya entegre ettiğini söyleyen Kuika AI Yönetim Kurulu Lideri Süreyya Ciliv, bu bahiste hala bir çok şirketin erken kademede olduğunu belirtti.

BloombergHT’de Gündem Teknoloji programına konuk olan Süreyya Ciliv “Geleceği düzgün okumak değişimi anlamak kıymetli. Önümüzdeki periyot yapay zeka, optimizasyon ve low-code dediğimiz süratle, yeni fikirlerin yazılıma dönüştürme vakti. Bunlar iş dünyasında fark oluşturacak teknolojiler.” dedi.

“Şirketlerin yüzde 92’si, 3 yıl içerisinde yapay zeka yatırımı yapmayı planlıyor”

Yapay zeka teknolojilerinin iş dünyasında kullanımına dair Süreyya Ciliv “McKinsey’in Yapay Zeka Raporuna nazaran dünyadaki şirketlerin yalnızca yüzde 1’i yapay zekayı işlerine dönüştürmüş ve işlerinde olgunluk düzeyine ulaşmışlar. Yani yüzde 99’u daha bu bahiste başlangıç düzeyinde. Şirketlerin yüzde 92’si ise 3 yıl içerisinde yapay zeka yatırımı yapmayı planlıyor. Dolayısı ile bir çok işletmenin hala yapay zeka uygulamalarında erken basamakta olduklarını söyleyebiliriz. Türkiye’de bir çok yerde yöneticiler, yapay zekayı tam manası ile anlayamadı. Yapay zekayı anlamak için bilgiden öğrenen akıllı sistemleri anlamak kritik. İş dünyasındaki kritik nokta rastgele bir vakitte rastgele bir noktada, talebin ne olacağı. Siz o talebi hakikat öngörebilirseniz stok idaresini, tedarik sisteminizi hakikat kurgularsınız. Satmayacak eserleri stoklamazsınız. Yapay zeka, işi, daha akıllı yönetmeye fırsat kılacak. Yapay zeka, son 20 yılda ki dataya bakarak hakikat tahminleme ile yöneticilerin yanlışsız karar almalarını sağlıyor.” dedi.

“Low-code kullanımının 2027 yılında yüzde 80’e çıkması bekleniyor”

Optimizasyon yalnızca maliyetleri düşürmek değil ileri optimizasyonla birçok müşteriye, birçok eseri en optimum formda ulaştırmak diyen Kuika Yönetim Kurulu Lideri Ciliv “Bu hem fiyat, hem stok, hem kredi, hem maliyet olabilir. Bu işleri artık manuel yapmak mümkün değil, bu, matematik sistemlerle yapılmakta ve yapay zekayla çalışıyor. Optimizasyonla yapay zeka, iç içe teknolojiler. Öbür yanda Gartner Raporuna nazaran, 2024 yılında yüzde 15 olan süratli yazılım geliştiren low-code platform kullanımının 2027 yılında yüzde 80’e çıkması bekleniyor.” formunda tabir etti.

Hızlı inovasyonun kıymetine değinen Süreyya Ciliv, dönüşümü sağlayacak olan süratli yazılım geliştirme platformu low-code’ları işaret ederek “Yazılım süreçleri uzun ve karmaşık. Gartner Raporu büyük şirketlerde yazılım projelerinin yüzde 80’i beklentileri karşılamıyor der. Zira yazılım geliştirme süreci uzadıkça muhtaçlıklar değişmiş oluyor. Bunun tek tahlili çok süratli formda yazılımı geliştirmek bunu low-code platformu sağlıyor. Yazılım artık her gün güncellenmesi gerekiyor. Yani bir kere yazılım alıp onu 10 yıl kullanmak gibisi bir durum artık yok. Örneğin Tesla sık sık güncelleme ile teknolojilerini yeniliyor. Artık işin muhtaçlıkları çok süratli değiştiği için süratli gereksinimlerin yazılıma dönüştürülmesi gerek. Akıllı sistemleri kuran şirketler kendilerini dönüştürebilecek. Bu sistemleri kuramayanlar ise geride kalacak.

“Şirketleri, süratli yazılım süreçleriyle küresel pazarda rekabete hazırlıyoruz”

Kuika AI ile süratli yazılım geliştiren low-code platformu geliştiriyoruz diyen Kuika Yönetim Kurulu Lideri Ciliv “Yapay zeka ve low-code teknolojisini kullanarak şirketleri küresel pazarda rekabete hazırlıyoruz. Low-code, bir iş ünitesinin müşteriye odaklanarak, süratli inovasyonla müşterinin gereksinimlerine özel eser geliştirmeyi sağlıyor. Rekabette fark yaratmak için süratli inovasyon çok kıymetli. Önderlerin geleceği güzel okuyarak müşterilerine muhteşem üstün bir tecrübe sunabileceklerini düşünmeleri gerek. Teknoloji maksat değil, araçtır. Hedef, şirketlerin başarılı olmasıdır. Dünyanın en yeterli teknolojilerini getirin lakin yönetici yenilikçi, teşebbüsçü başkan değil ise yarar sağlamaz. Önderlerin dünyadaki dönüşümü, değişimi uygun anlaması lazım.” dedi.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.