“Yeni nesil, iyi ürünün yanında iyi niyetli marka da arıyor”

Ford Türkiye İş Biriminden Sorumlu Genel Müdürü Özgür Yücetürk “Yeni nesil kullanıcılar, aracı a noktasın b noktasına ulaşım sağlayan bir nesne olarak değil, bir ifade biçimi, bir yaşam platformu, çevresel duruşun bir simgesi olarak görüyorlar. Yeni nesil kullanıcılar teknoloji ile entegrasyonu olmayan araçlara karşı bir miktar uzak duruyorlar. İyi ürünün yanında iyi niyetli marka da arıyorlar” dedi.

“Yeni nesil, iyi ürünün yanında iyi niyetli marka da arıyor”
Yayınlama: 26.05.2025
2
A+
A-

Otomotiv Zirvesi’nin bu haftaki konuğu Ford Türkiye İş Biriminden Sorumlu Genel Müdürü Özgür Yücetürk oldu.

Yücetürk “Markalar bugüne kadar fiyat ve ürün ekseninde rekabet ederken, bugün kendilerini, deneyim tarafında da, güven tarafında da, dijitalleşme tarafında da keskin bir rekabet içerisinde buldular” dedi.

Genç kuşağın beklentiler açısından bakıldığında geleneksel yaklaşımları aştığını ifade eden Yücetürk “ Özellikle yeni nesil kullanıcılar, aracı a noktasın b noktasına ulaşım sağlayan bir nesne olarak değil, bir ifade biçimi, bir yaşam platformu, çevresel duruşun bir simgesi olarak görüyorlar. Yeni nesil kullanıcılar teknoloji ile entegrasyonu olmayan araçlara karşı bir miktar uzak duruyorlar. İyi ürünün yanında iyi niyetli marka da arıyorlar” diye konuştu.

Bloomberg HT’ye konuk olan Yücetürk “ Fabrikalarımızın tamamını karbon nötr anlamında dönüştürmeye gayret ediyoruz. Gerek kullanılan malzemelerin olabildiğince geri dönüştürülmüş malzemeler olarak kullanılması, gerek üretim süreçlerinde karbon nötr ayak izine doğru gidilecek şekilde devreye alınması, gerek kullanmış olduğumuz enerji kaynaklarının olabildiğince yenilenebilir kaynaklar olması konusunda yüksek seviyede yatırım yapıyor” diye ekledi

Yücetürk “2025’de geçtiğimiz süreç içerisinde yine enflasyonist baskıların, kurdaki hareketliliğin ve kredi koşullarının yetersizliğini konuştuğumuz bir dönem oldu; ama buna mukabil baktığımızda, 4 aylık satışlar olarak değerlendirdiğimizde, pazarın geçen senenin üzerinde bir satış adedi ile kapandığını görüyoruz. Türkiye’nin toplam nüfusu, bin kişiye düşen araç sayısı gibi kriterler dikkate alındığında ben 1 milyonun üzerinde bir araç satışının beklenmesi gereken bir seviye olduğunu değerlendiriyorum. Bu seneyi de 1 milyonun üzerinde araç satışı ile gerçekleşeceğini tahmin ediyoruz” şeklinde konuştu.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.