Şirketin Türkiye’ye 1960’lı yıllarda geldiğini söyleyen Cargill Ortadoğu,Türkiye ve Afrika CEO’su Murat Tarakçıoğlu, Türkiye’de kısa vadeli yatırımcı olmadıklarını, büyüyecek çok alan olduğunu ve ülkeyi bölgede bir üs haline getirmeyi…
Cargill Ortadoğu,Türkiye ve Afrika CEO’su Murat Tarakçıoğlu, Cargill’in geniş bir yelpazede fliyette bulunduğunu söz ederek, “Ne kadar geniş bir yelpazede yer alırsanız o kadar çok tenkide maruz kalıyorsunuz” dedi.
Bloomberg HT’nin sorularını yanıtlayan Tarakçıoğlu, Türkiye’de kotaya uygun üretim yaptıklarını, nişasta bazlı şekerin (NBŞ) portföylerinde küçük bir yer aldığını belirtti.
Şeker fabrikalarının özelleştirilmesi devrinde kendilerinin de görüşü sorulduğunu belirten Tarakçıoğlu, kotaya uygun üretim yaptıklarını ve dünyanın hiçbir yerinde NBŞ kotasının uygulanmadığını savundu.
Türkiye’ye 1960’lı yıllarda geldiklerini ve kısa vadeli yatırımcı olmadıklarını vurgulayan Tarakçıoğlu, 170 ülkede fliyette bulunduklarını, Türkiye’de büyüyecek çok alan olduğunu ve Türkiye’yi bir merkez üssü haline getirmek istediklerini lisana getirdi.