İngiltere’de araştırma kümesi GfK’nın tüketici itimadı ölçümü Ekim ayında eksi 21 iken Kasım ayı anketinde eksi 18’e yükseldi.
İngiltere’de Cuma günü yayınlanan bir ankete nazaran, İngiliz tüketiciler hükümetin birinci bütçesi ve ABD başkanlık seçimlerinin akabinde daha az karamsar hale geldi ve Noel öncesinde harcamaya daha fazla iştah gösteriyorlar.
Araştırma kümesi GfK’nın tüketici inancı ölçümü Ekim ayında eksi 21 iken Kasım ayı anketinde eksi 18’e yükseldi.
GfK’nin tüketici yöneticisi Neil Bellamy, tüketicilerin 30 Ekim bütçesi ve 4 Kasım ABD seçimleri öncesindeki gerginliklerini aşmış gibisi göründüğünü söyledi. Bir köşenin dönüldüğünü söylemek için şimdi çok erken olduğunu belirten Bellamy, “Son dataların gösterdiği üzere, enflasyon şimdi dizginlenmedi, beşerler hala akut hayat maliyeti baskıları hissediyor ve İngiltere’nin yeni hükümetinin ‘değişim’ vdini yerine getirmesi vakit alacak.” dedi.