Süratli yemek restoran zinciri Burger King’in karşılaştırılabilir satışları üçüncü çeyrekte yüzde 0,7 ve Popeyes’ın yüzde 4 düştü.
Tim Hortons, Burger King, Popeyes ve Firehouse Subs gibisi zincirlerin sahibi Restaurant Brands International (RBI), yılın üçüncü çeyreğine dair bilançosunu yayımladı.
Buna nazaran, RBI’nın geliri 2024’ün üçüncü çeyreğinde yüzde 25 artışla 2,29 milyar dolara yükseldi. Fakat şirketin geliri 2,31 milyar dolar olan piyasa beklentisinin altında kaldı.
RBI’nın net karı ise yüzde 2 azalışla 357 milyon dolara geriledi. Şirket, 2023’ün birebir devrinde 364 milyon dolar net kar elde etmişti.
Şirketin geçen yılın üçüncü çeyreğinde 90 sent olan pay başına karı da, bu yılın birebir çeyreğinde 93 sente ulaştı. Piyasa beklentileri, şirketin pay başına 95 sent kar bildirmesi tarafındaydı.
RBI’nın global karşılaştırılabilir satışları bu periyotta yüzde 0,3 artarken, memleketler arası pazarlarda karşılaştırılabilir satışlarda yüzde 1,8 yükseliş yaşandı.
Öte yandan, Burger King’in karşılaştırılabilir satışları yüzde 0,7, Popeyes’in yüzde 4 ve Firehouse Subs’ın yüzde 4,8 azalırken, Tim Hortons ise yüzde 2,3 artış kaydetti.
Bilanço açıklamasında değerlendirmelerine yer verilen RBI Üst Yöneticisi (CEO) Josh Kobza, ekim ayında karşılaştırılabilir satışlarda güzelleşme gördüklerini belirtti.
Burger King, İsrail’in Gazze’ye yönelik hücumları nedeniyle boykotların amacı haline gelen firmalar ortasında yer almıştı.