Restoran zincirleri KFC ve Pizza Hut’ın tıpkı mağaza satışları bu yılın üçüncü çeyreğinde düşüşünü sürdürdü.
KFC, Pizza Hut ve Taco Bell restoranlarının sahibi ABD’li restoran işletmeciliği şirketi Yum! Brands, bu yılın üçüncü çeyreğine ilişkin bilançosunu açıkladı.
Şirketten yapılan açıklamaya nazaran, Yum! Brands’in geliri üçüncü çeyrekte yüzde 7 artarak 1,8 milyar dolara çıktı.
Şirket, geçen yılın birebir devrinde 1,7 milyar dolar gelir elde etmişti.
Yum! Brands’in geliri, söylediği kelam edilen periyotta 1,9 milyar dolar olan piyasa beklentisinin altında kaldı.
Şirketin net karı ise üçüncü çeyrekte yüzde 8 azalışla 382 milyon dolara geriledi.
Yum! Brands, geçen sene üçüncü çeyrekte 416 milyon dolar kar etmişti.
Geçen yılın üçüncü çeyreğinde 1,46 dolar olan şirketin pay başına karı da bu yılın tıpkı devrinde 1,35 dolara geriledi.
Yum! Brands CEO’su Gibbs jeopolitik çatışmalar ve zorlayıcı tüketici itimadına işaret etti
Yum! Brands’in global birebir mağaza satışları ise bu yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 2 azaldı.
Şirket bünyesindeki restoran zincirlerinden KFC ve Pizza Hut’ın birebir mağaza satışları üçüncü çeyrekte yüzde 4’er düştü. Taco Bell’in tıpkı mağaza satışları ise yüzde 4 arttı.
Kısaca “KFC” olarak bilinen Kentucky Fried Chicken’ın satışları, üçüncü çeyrekte Orta Doğu, Türkiye ve Kuzey Afrika’da yüzde 10 azaldı. Pizza Hut’ın da Orta Doğu ve Afrika’daki satışları yüzde 4 düştü.
Yum! Brands Üst Yöneticisi (CEO) David Gibbs, şirketin finansal sonuçlarına ait değerlendirmesinde, satışların jeopolitik çatışmalar ve zorlayıcı tüketici inancıyla ilgili baskılardan etkilendiğine işaret etti.
KFC ve Pizza Hut, İsrail’e destekleyici memleketler arası firmalara yönelik boykotun hedefindeydi
İsrail’in Gazze’ye yönelik taarruzları nedeniyle boykotların gayesi haline gelen firmalardan KFC ve Pizza Hut’ın satışları, geçen yılın son çeyreği prestijiyle Orta Doğu’daki çatışmalardan olumsuz etkilenmişti.
KFC’nin satışları, geçen yılın son çeyreğinde Orta Doğu, Türkiye ve Kuzey Afrika’da yüzde 5 azalmıştı. Birebir devirde Pizza Hut’ın da Orta Doğu ve Afrika’daki satışları yüzde 3 düşmüştü.
Söz konusu restoran zincirlerinin satışlarında, bu yılın birinci iki çeyreğinde de düşüş kaydedilmişti.